Puppy Linux • Forum polskiej społeczności

Pomoc => Gry => Wątek zaczęty przez: witek_w11 w Czerwca 04, 2013, 17:52:03

Tytuł: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 04, 2013, 17:52:03
Trójwymiarowy symulator wyścigów samochodowych umożliwiający ściganie się na wielu zróżnicowanych trasach. Wymagania sprzętowe:

Minimalne: 550Mhz CPU, 128Mb RAM, karta graficzna 32Mb zgodna z OpenGL1.3
Rekomendowane: 800Mhz CPU, 256Mb RAM, karta graficzna 64Mb zgodna z OpenGL1.3

Jeżeli mamy Slacko 5.4 zainstalowany frugal wówczas grę odpalamy ściągając pakiet sfs:
http://www.smokey01.com/01micko/lupu520/torcs-1.3.1-2.sfs

Jest to pakiet zrobiony dla systemu Lucid5.2 ale w Slacko5.4 działa dobrze. Instalacja jest typowa dla pakietów sfs: pobieramy go, kopiujemy na partycję gdzie mamy plik slackosave, następnie klikamy w niego i gdy system zaproponuje instalację, akceptujemy. Potrzebny nam będzie jeszcze pakiet z repozytorium Salix:

http://salix.enialis.net/i486/14.0/salix/l/openal-soft-1.14-i486-2gv.txz

Natomiast póki co nie rozwiązałem kwestii uruchomienia gry jeżeli mamy Slacko5.4 zainstalowany full. Co prawda istnieje możliwość zainstalowania sfs w locie ale ten pakiet tak nie dzieła, przynajmniej u mnie. Jeszcze potestuję, może coś wymyślę.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 06, 2013, 15:50:22
I jak jakieś nowiny odnośnie wersji full?
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 15, 2013, 22:12:52
No więc instalujesz pakiet sfs2pet:
http://www.silverdollarsolutions.com/PuppyLinux/asterisk/sfs2pet-20121001.pet
Ściągasz te 2 pakiety zalinkowane w poprzednim poście, Openal możesz zainstalować od razu natomiast sfs konwertujesz na pet. W tym celu prawoklik na pakiet sfs i szukasz odpowiedniej opcji. Jak Ci się utworzy pet wówczas instalujesz go. Jak to zwykle bywa z petami powstałymi z sfsów zdarzają się niedociągnięcia, należy skopiować biblioteki z /usr/lib/torcs/lib do /usr/lib. Co ciekawe grę znajdziesz w menu w kategorii Utylity.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 16, 2013, 08:59:21
Mi po convertowaniu z sfs do pet robi się plik do rozpakowania nie do instalacji. Mógłbyś wrzucić parę screenów jak krok po kroku to wygląda. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 17, 2013, 18:45:17
Konwersja musi trochę potrwać, krokiem pośrednim jest stworzenie pliku tar. Pewnie za szybko przerwałeś proces. Spróbuj jeszcze raz, jak nie da rady wtedy wrzucę tego peta do zassania.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 19, 2013, 20:11:33
Miałeś racje za szybko wyłączyłem konwertowanie. Zrobiłem wszystko tak jak opisałeś jednak gdy klikam w utylity TORCS nic się nie dzieje.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 20, 2013, 01:06:02
odpal konsolę i wydaj polecenie:
torcs
Jak nie uruchomi gry to napisz co wyskakuje z konsoli.
.
Wejdź w Menu > Ustawienia > Sprawdzanie zależności (Menu > Settings > Check dependiences)
kliknij torcs i sprawdź czy czegoś nie brakuje.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: robwoj44 w Czerwca 20, 2013, 12:24:33
Plik sfs można dodać do wersji full poprzez sfs load lub po prostu skopiować. Kliknąć na pliku sfs. W terminalu wejść do katalogu który został utworzony po kliknięciu (komenda cd /katalog). Wydać cd -a --remove-destination ./* /
i wszystko zostanie skopiowane z sfsa do pełnej instalacji. Na końcu polecenie sync i gotowe.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 20, 2013, 19:19:41
Proces sfs load w tym przypadku nie działa. To znaczy załadowuje grę ale nie da rady odpalić, konsola zwraca:
TORCS: not found
.
Natomiast po zamontowaniu sfsa pokazuje się katalog o nazwie usr, który rzeczywiście możemy skopiować do katalogu głównego (czeka nas kilkanaście potwierdzeń) i wówczas gra się uruchamia ale chciałem pominąć ten archaiczny sposób instalacji z czasów Linuksa łupanego żeby się pozycja załadowała do menedżera, stąd pomysł z konwersją. Czy ja gdzieś widziałem narzędzia do edycji petów?
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 20, 2013, 21:49:43
To wyskakuje w konsoli po wpisaniu torcs
(http://img837.imageshack.us/img837/7416/o6v6.png)

Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 22, 2013, 15:38:25
Ale sprawdź jeszcze zależności.
Menu > Settings > Check dependiences
Wyszukujesz pozycję 'torcs', klikasz na nią a następnie klikasz sprawdzenie zależności. Podaj końcowy komunikat.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 22, 2013, 19:31:55
Pokazuje, że nie brakuje żadnych pakietów
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 23, 2013, 08:38:15
U mnie przy spełnionych zależnościach wszystko działa a jak próbowałem kombinować nie udało mi się wygenerować takiego komunikatu w konsoli jak u Ciebie. Czyżby konwersja dała różniące się pliki? Oczywiście testuję jak u Ciebie pod kontrolą Slacko5.4.
.
Zmiana planów, odinstaluj tego peta i zainstaluj grę z repozytorium Slackware:
http://ponce.cc/slackware/slackware-13.1/packages/torcs-1.3.1-i486-1ponce.txz
Grę po zainstalowaniu tradycyjnie szukamy w menu w kategorii Utilities ale odpal z konsoli i zwróć uwagę na komunikaty. Zapewne nie będzie działać więc sprawdź również zależności i napisz czego brakuje, w każdym razie będziemy mieć pewność że operujemy takim samym plikiem instalacyjnym.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 23, 2013, 09:46:00
Po sprawdzeniu depo. wyskakuje coś takiego
(http://img51.imageshack.us/img51/4415/k2pt.png)

Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 23, 2013, 10:32:05
Potrzebne biblioteki są w pakiecie sfs! W tym którego konwertowałeś na peta. Kliknij w tego sfsa ale nie instaluj go tylko zamontuj wybierając opcje 'View contents'. Pojawi Ci się nowe okno wejdź w usr następnie w lib i już masz wszystkie biblioteki których potrzebujesz. Skopiuj je do katalogu /usr/lib razem z dowiązaniami:
libalut.so.0
libalut.so.0.1.0
libglut.so.3
libglut.so.3.9.0
libplibsg.so.1
libplibsg.so.1.8.5
libplibssg.so.1
libplibssg.so.1.8.5
libplibul.so.1
libplibul.so.1.8.5
Po skopiowaniu nie zapomnij odmontować pakietu sfs!! W tym celu ponownie go kliknij. Teraz już Torcs powinien się uruchomić.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 23, 2013, 19:07:03
Niestety, po zgraniu tych plików w konsoli wyskakuje taki sam komunikat jak poprzednio
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 23, 2013, 21:45:34
A co z zależnościami? Nie brakuje żadnych plików ani bibliotek?
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 23, 2013, 22:34:00
Nie brakuje żadnych pakietów
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: witek_w11 w Czerwca 24, 2013, 20:29:22
No więc ponieważ kilkakrotnie instalowaliśmy grę i u mnie ona odpala więc na 90% masz ją zainstalowaną poprawnie. Dlaczego nie hula? Są chyba dwie opcje: albo coś jest nie tak z Twoim systemem czyli na przykład nastąpiły jakieś błędy zapisu podczas instalacji, albo z jakichś tam powodów wywaliło Ci obsługę OpenGL. Spróbuj najpierw ponownie zainstalować sterownik Mesa, wejdź do menedżera pakietów i w linijce dialogowej wpisz: mesa i przeszukaj pakiety. Wyskoczy Ci jeden pakiet, zainstaluj go, sprawdź zależności, jak się jeszcze coś pokaże to zainstaluj, restart system i testuj grę. Jeżeli nie pójdzie wówczas możesz rozważyć format i ponowne stawianie systemu. Gdyby to nie pomogło wówczas należy się liczyć z uszkodzeniem karty graficznej: normalnie pracuje dobrze ale przy wymagających aplikacjach wywala. Więcej pomysłów nie mam, przepraszam za opóźnienia w pisaniu postów, ostatnio z doskoku jestem przy kompie.
Tytuł: Odp: TORCS - wyścigi samochodowe
Wiadomość wysłana przez: Laadder w Czerwca 24, 2013, 22:41:18
Dzięki za pomoc ja jednak odpuszczę sobie, może moja karta graficzna jest niekompatybilna. Pozdrawiam