Autor Wątek: Udostępnianie plików dla Windowsa  (Przeczytany 5906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bb_spam

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Udostępnianie plików dla Windowsa
« dnia: Września 22, 2012, 21:09:45 »
Witam wszystkich. W Linux-ie jestem dość zielony a mam następujący problem. Potrzebowałem odzyskać pliki z komputera z Windowsem Vistą (który się kompletnie wysypał) uruchomiłem Puppiego z dysku CD w wersji 4.2.1 (czy jakoś tak  ;) ) i uzyskałem dostęp do wszystkich partycji dysku. Bez problemu zobaczyłem wszystkie dokumenty , na odzyskaniu których mi zależało. Próbowałem podłączyć zewnętrzny dysk przez USB, ale system go nie widział i montowanie nie działało - może brak jakiś sterowników. Podpiąłem więc zwykły pendrive i co mogłem to zgrałem na pendrive. Ale pojawiła mi się myśl czy nie mógłbym spiąć tego kompa kablem internetowym z kompem z jakimś Win (np. Win7) i na kompie z Puppym udostępnić katalogi tak aby Win je widział i spod Win-a można było przekopiować najważniejsze pliki. Czy jest na to jakiś prosty sposób. Coś czytałem, że Sambę można do tego wykorzystać ale wszyscy piszą że konfiguracja jest trudna. Proszę o pomoc (byle łopatologicznie). Z góry dzieki!

Offline witek_w11

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
    • Zobacz profil
Odp: Udostępnianie plików dla Windowsa
« Odpowiedź #1 dnia: Września 23, 2012, 07:38:37 »
Witam.
Co do wersji 4.2.1 to jest sprzed trzech lat i zapewne  masz rację że sterownikowo nie ogarnia. Najlepiej w takich sytuacjach odpalić nowszą wersję systemu licząc że sprzęt będzie już wspierany. Tutaj masz najnowszego Slacko
http://distro.ibiblio.org/pub/linux/distributions/puppylinux/puppy-5.3.3/slacko-5.3.3-4g-SCSI.iso
a jeśli Twój komp jest już nieco starszy to tutaj najnowszy Wary.
http://ftp.nluug.nl/ftp/pub/os/Linux/distr/quirky/wary-5.3/wary-5.3.iso
.