Autor Wątek: jak skonfigurować internet - łącze radiowe  (Przeczytany 8632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline slodziutka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
jak skonfigurować internet - łącze radiowe
« dnia: Sierpnia 01, 2012, 20:39:24 »
Witam, jestem początkującą użytkowniczką Puppiego. Niestety nie mam połączenia z internetem - zarówno korzystając z wersji Live CD jak i zainstalowanej na dysku. Gdy w konsoli wpisuję ifconfig /all wyświetla się następujący komunikat: error fetching interface information device not found.Proszę o wskazówki jak skonfigurować połączenie z internetem.
Łącze się z Internetem przez antenę tubową, od niej biegnie kabel podłączony do karty sieciowej: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, a po drodze jest jeszcze zasilacz. Jest to łącze radiowe o prędkości 512 Kbit/s.  Pod Windowsem adres IP uzyskuję poprzez DHCP.

Offline Asgard

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
    • moje repo germanistyczne
Odp: jak skonfigurować internet - łącze radiowe
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 01, 2012, 22:16:50 »
Nie jestem zbyt mocny w te klocki, ale spróbuję.

U mnie, mimo że mam działający Internet (karta sieciowa zintegrowana z płytą główną Realtek jakiś tam podpięta do routera Netii) po wpisaniu komendy ifconfig /all wyświetla się dokładnie to samo.

Może zrób tak:



1. Podłącz wszystko tak, jak trzeba.

2. Zrestartuj kompa.

3. Na dolnej listewce obok "głośniczka" masz symbol połączenia z Internetem (u mnie jest to taka kula ziemska z niebieską literką jakby "A" podłączona kabelkiem do jakby monitora).

4. Jednoprawoklik na powyższej ikonce.

5. Setup networking (jeśli nie będzie tej opcji, to najpierw Disconnect)

6. Internet by wired or wireless LAN

7. Network Wizard --> klikasz na na symbolu dwóch połączonych kompów

8. eth0 (taki klawisz pod beleczką poziomego przesuwu)

9. Auto DHCP (taki klawisz)